Ett liv som bäst

Alla inlägg under januari 2013

Av Alma - 31 januari 2013 19:40

Då har man äntligen köpt nytt smink. Förut använde jag Fit me. Självaste iden med den produkten är att låta din naturliga hud lysa igenom vilket ger ett naturligt resultat. Eftersom jag har finnar och andra hudproblem så som fet hy så funkar alltså inte Fit me för mig. Jag har väldigt svårt att titta folk i ögonen om jag vet att det kan synas igenom och/eller att min hud är glansig. Jag köpte då Clinique (stay matte) foundation som är oljefri och gjord för fet hy. Tidigare har jag varit tvungen att gå in på toa efter varje lektion och titta mej i spegeln och möjligtvis "torka" mej i ansiktet för att få bort glansen. Clinique(stay matte) foundation håller sej matt under nästan hela dagen och täcker värkligen allt! Jag älskar den! Sedan köpte jag en underlagscreme från nutrogena. Jättebra ansikts-kräm som fuktar utan att täppa till porerna. Nutrogena ansiktskräm är också utvecklad för att motverka finnar och att bleka ut märken/ärr efter gamla finnar. Jättebra! Jag köpte också Isadora velvet touch compact powder. Ett bra och täckande puder men resultatet kan dock bli väldigt onaturligt. Om jag skulle välja mellan isadora och Fit me puder så vinner helt klart Fit me där resultatet ser helt naturligt ut!
Hoppas det var till någon nytta.
Kram Alma<3

Av Alma - 30 januari 2013 21:14

Har du hört det förrut? Det hoppas jag! Alla behöver höra det. Hur de än ser ut! Alla är vackra på sitt egna vis! Får du inte höra det? Då måste du ta tag i det själv! Ställ dig framför spegeln i 10 minuter varje kväll och berömm dig själv. Det behövs! Har du frågor? Kommentera!
Kram Alma<3

Av Alma - 30 januari 2013 15:50

Stressad?
Jag brukar lösa problemet med en spikmatta och musik. Sett på din favoritlåt och dröm dig bort. Jätteskönt. Om du inte har en spikmatta: köp en! Spikmattan gör att musklerna slappnar av och att man inte spänner sig. Ligg kvar även om de känns hemskt. Det blir skönt efter ett tag!
Kram Alma.

Av Alma - 29 januari 2013 08:36

Jag har hört om många som försöker äta mindre och vissa dagar inte ens äter alls på grund av att dom känner sig bredare än andra. På grund av att dom då inte äter får dom ingen energi. Det leder då till att dom mår ännu dåligare och i värsta fall tycker dom är ännu större.
Börja aldrig sluta äta. Ät vitaminrik mat och ät ofta frukter som inehåller mycket vitaminer. Av vitaminer blir man pigg och jag lovar. Du känner dig mycket friskare!
Kram Alma<3

Hej

Av Alma - 28 januari 2013 17:54

Nu har jag äntligen gjort bloggen jag tänkt på länge! En blogg om självkänsla.

Varje dag när jag är i skolan så får jag höra flera säga: "Titta inte på min tjocka mage", "ushh jag är så ful" och "mitt hår är så fult idag". Jag tycker det är helt sjukt att man är så utseende-fixerad men när jag tänker på det så är det nog endå jag som är värst och klagar på alla brister hos mej. Nu ska jag ta tag i det och sluta klaga! Jag vet att det är många fler som känner som jag och jag tycker att det är någt att göra någonting åt! Det är sjukt att det är så många som mår så dåligt. Jag ska börja läsa självförtroende-böcker och göra så mycket jag kan för att bli bättre. Här kommer jag då tipsa om böcker, hemsidor och en massor av allmänna tips kring självförtroende. 

Mål: Ett liv som bäst
Alma<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Alma, bor i mellersta Sverige och är 13 år. Jag vet att det är många som har dålig självkänsla och har själv det. I bloggen skriver jag om allt möjligt men som sagt är huvudämnet "självkänsla" och vi ska alla uppnå "ett liv som bäst"

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag ska lägga upp en video här på bloggen? Isåfall; vad vill ni den ska handla om?
 Nej
 Ja, om ditt smink
 Ja, om dina hårprodukter
 Ja, om självkänsla
 Ja, en frågestund!
 Ja, om dina kläder/skor
 Ja, övrigt (Isåfall; kommentera/fråga vad ni vill att jag gör för video)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards